Endret: 21 jan 2021     Opprettet: 12 jun 2018

Praktisk info for alle som er nyinnflyttet

Her finner du mye praktisk info

Nyinnflyttet - tips og nyttig informasjon

 

Velkommen til Øvre Ljan Boligsameie III

Gratulerer med ny bolig og velkommen til sameiet. Styret håper du/dere vil finne dere til rette og trives hos oss.

Som ny sameier vil vi gi litt praktisk informasjon:

Hjemmeside

Sameiet har egen hjemmeside. All informasjon fra styret blir lagt ut her. Her vil du finne historiske dokumenter, bilder, festekontrakt og annen informasjon om sameiet.

http://www.ovreljanboligsameie3.no

Loggin/epost: er ikke aktivert p.t.

Navneskilt til ringeklokketablået bestilles og betales hos DataCall.

  • Send mail til: firmapost(aT)datacall.no
  • Oppgi navn som skal stå på ringeklokken.
  • Bestillers navn, sameiets navn og adresse.

Navneskilt til postkassen bestilles og betales hos Stansefabrikken.

  • Send mail til post@stansefabrikken.no
  • Oppgi navn som skal stå på postkassen.
  • Bestillers navn, sameiets navn og adresse.

Nøkler

Alle hus i sameiet er utstyrt med systemnøkler. Du kan ikke slipe opp flere nøkler til hovedinngangsdør, loft og kjeller selv. Postkassenøkkel kan du selv slipe opp.

Ønskes flere nøkler til boligen må dette bestilles via forretningsfører. Send mail til ellen.leiros.bakkerud(aT)obos.no . Husk å oppgi riktig nøkkelnummer somstår på nøkkelen.

Postkassenøkkel: Nøkkelen er laget spesifikt til din postkasse.. Du må derfor ha 1 eksemplar for å få den slipt opp hos en låsesmed. Hvis du ikke har din, må du antagelig bytte hele sylinderen, dessverre. Ta kontakt med en låsesmed og hør hva de kan hjelpe deg med. Dette må du dekke selv.

Sikringsskapnøkkel: Dette er standardnøkler (gammel type). Slike får du kjøpt hos låsesmeder.

 

Låssylinder til inngangsdør til leiligheten

Skifte av låssylinder kan bestilles selv. Send mail til post@oslolasservice.no . Husk å oppgi systemnummeret eller hvilken nøkkel (nr) som sylinderen skal passe til. Nummeret står på nøkkelen. Du må hente den nye sylinderen i butikken på Caspar Stoms vei 16, 0664 Oslo og betale på stedet for å få sylinderen ut. 

Tv/Bredbånd/fiber

Sameiet har kollektiv avtale med Telenor på fiber og T-we-pakke. Avtalen inkluderer 75 Mbs opp- og nedlasting og standardpakken for TV. Ved installasjon av fiber desember 2019 ble det installert fiberboks, ruter og dekoder.

Trenger du høyere hastighet på opp- og nedlasting bestiller du dette direkte hos Telenor. Tilleggsbestillinger dekkes av beboer.

Nyinnflyttede må selv registrere seg hos Telenor.

Alle henvendelser gjøres til Telenors kundeservice 915 09 000. 

Røykvarsler og brannslukkeutstyr

Husene har brannvarsling og slukkeutstyr i fellesarealene.

Det er ditt ansvar som seksjonseier å sørge for at din egen seksjon har gyldig røykvarsler og slukkeutstyr. Les mer på http://www.sikkerhverdag.no/brann/

Skal du pusse opp boligen?

Informer naboer i oppgangen ved å henge opp varsel om oppussing FØR arbeidet starter på oppslagstavlen ved postkassene. Husk å få med kontaktinformasjon og forventet tidsramme på arbeidet. Skal du stenge vannet, må du informere naboer over/under senest 48timer før stenging finner sted.

Har du støvet og tilgriset oppgangen - rydd opp etter deg.

Pusse opp badet: NB! Snakk med Styret mht. utbedring av soilrør, etc. Dette kommer snart inn i vedtektene og innen den tid må dere snakke med Styret for å sikre best mulig oppgradering. 

Vi takker for tiden til gjennomlesning og ønsker lykke til i ny bolig. Skulle det være noen spørsmål, ta kontakt med styret.